Referat Spraw Obywatelskich
Do zakresu działania referatu należy:
- prowadzenie spraw meldunkowych,
- prowadzenie dokumentacji ewidencyjnej mieszkańców, nadawanie numerów ewidencyjnych PESEL,
- prowadzenie rejestrów wyborców, sporządzanie spisów wyborców oraz innych wykazów wymaganych ustawami,
- przygotowywanie dokumentacji i wydawanie dowodów tożsamości,
- świadczenie usług z dokumentów ewidencyjnych i dowodów tożsamości - określonych przepisami prawa,
- prowadzenie kartoteki terytorialnej, alfabetycznej oraz pobytu czasowego ewidencji ludności,
- opracowywanie i przesyłanie sprawozdań, informacji i danych osobowych zgodnie z prawnymi wymogami w tym zakresie,
- prowadzenie archiwum kopert dowodowych,
- prowadzenie rejestru dowodów unieważnionych,
- udzielanie odpowiedzi na Wnioski o Udostępnienie Danych Osobowych,
- prowadzenie stałego rejestru wyborców, wydawanie decyzji o wpisie do stałego rejestru Wyborców,
- realizacja zadań związanych z organizacją i przebiegiem wyborów zgodnie z Kodeksem Wyborczym oraz z innymi ustawami (sejm, senat, wójt, rada gminy, referendum).
Wnioski do Referatu Spraw Obywatelskich dla wnioskodawcy dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Sierakowice.