Interaktywne metody nauczania i wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów sposobem na rozwój kompetencji kluczowych w szkołach Gminy Sierakowice.
Dofinansowanie realizacji projektu w ramach Działania 03.02. Edukacja ogólna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
Wartość całkowita projektu: 1 588 336,10 zł.
Wartość dofinansowania: 1 508 919,29 zł.
Wkład z budżetu Gminy Sierakowice: 79 416,81 zł.
Termin realizacji: wrzesień 2016 r. – sierpień 2017 r.
Celem projektu było podniesienie jakości edukacji ogólnej przez wprowadzenie interaktywnych metod rozwoju kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz wyrównanie szans edukacyjnych Uczestników Projektu wymagających dodatkowego przedmiotowego wsparcia edukacyjnego. W zajęciach wykorzystana została Technologia Informacyjno-Komunikacyjna i metoda projektowa. W ramach projektu zakupione zostały pomoce dydaktyczne, sprzęt TIK oraz wyjazdy edukacyjne. Uczestnikami Projektu byli uczniowie ze Szkół Podstawowych i Gimnazjalnych Gminy Sierakowice. Realizacja zajęć odbywała się w oparciu o nowoczesne metody i techniki dydaktyczno-pedagogiczne do czerwca 2017 roku obejmujące zajęcia stacjonarne oraz wyjazdy edukacyjne:
a) Zajęcia rozwijające podstawowe i przekrojowe kompetencje kluczowe,
b) Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe związane z rynkiem pracy,
c) Zajęcia kompensacyjno-wyrównawcze dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się wyrównujące szanse.
W ramach projektu odbyły się następujące zajęcia:
1. Geometria w praktyce życia codziennego.
2. Stan środowiska naturalnego – zjawiska przyrodnicze.
3. Matematyka w przestrzeni gospodarczej - praktyczne jej zastosowanie.
4. Matematyka w projektowaniu budowli.
5. Bezpieczeństwo w sieci i aspekty prawne korzystania z jej zasobów.
6. Język francuski – porozumiewanie się w wybranych sytuacjach życia codziennego.
7. Język angielski – porozumiewanie się w wybranych sytuacjach życia codziennego.
8. Język niemiecki – porozumiewanie się w wybranych sytuacjach życia codziennego.
9. Praktyczne zastosowanie reguł fizyki.
10. Wiedza matematyczno – przyrodnicza przydatna w żeglarstwie.
11. Praca szkolnego reportera z wykorzystaniem TIK.
12. Informatyka – tworzenie przydatnych w życiu codziennym aplikacji.
13. Stan lokalnego środowiska naturalnego.
14. Nauki matematyczno –przyrodnicze sposobem na spędzanie wolnego czasu.
15. Język angielski – przydatny w sytuacjach życia codziennego.
16. Poszukiwanie własnej ścieżki kariery na rynku pracy.
17. Decyzje edukacyjno – zawodowe jako świadome wybory ścieżki rozwoju.
18. Zajęcia kompensacyjno – wyrównawcze dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się pn.: zajęcia wyrównawcze z matematyki.
19. Zajęcia kompensacyjno – wyrównawcze dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się pn.: zajęcia wyrównawcze z przyrody.
20. Zajęcia kompensacyjno – wyrównawcze dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się pn.: zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego.
21. Zajęcia kompensacyjno – wyrównawcze dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się pn.: zajęcia z logopedii.
22. Zajęcia kompensacyjno – wyrównawcze dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się pn.: zajęcia z terapii pedagogicznej.
23. Zajęcia kompensacyjno – wyrównawcze dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się pn.: opieka psychologiczna.
24. Zajęcia kompensacyjno – wyrównawcze dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się pn.: opieka pedagogiczna.