Do zadań Referatu Geodezji i Gospodarki Gruntami należy:
-
gospodarowanie gruntami komunalnymi oraz obrót nieruchomościami stanowiącymi mienie Gminy,
-
prowadzenie spraw związanych z umowami wieczystego użytkowania gruntów stanowiących własność Gminy,
-
prowadzenie spraw związanych z podziałami nieruchomości oraz rozgraniczeniami nieruchomości,
-
prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia,
-
regulacja stanów prawnych gruntów gminnych zajętych m.in. pod publiczne drogi gminne z zastosowaniem różnych trybów nabycia,
-
prowadzenie numeracji porządkowej nieruchomości i nazewnictwo ulic,
-
prowadzenie postępowań w sprawie naliczania opłat planistycznych,
-
prowadzenie postępowań w sprawie naliczenia opłat adiacenckich.
Wnioski do Referatu Geodezji i Gospodarki Gruntami dla wnioskodawcy znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Sierakowice.