Projekty tego rodzaju, jak ścieżki edukacyjno - przyrodnicze mają za zadanie rozwijanie poczucia związku ze swoim środowiskiem, poczucia konieczności uczestniczenia w działaniach majacych na celu zrozumienie istoty jego funkcjonowania, jego ochronę oraz zapobieganie dewastacji.
Ścieżka jest cenną pomocą dla nauczycieli stosujących aktywne metody nauczania. W czasie zajęć na ścieżce uczniowie nauczą się postrzegać rzeczywistość przyrodniczą w sposób całościowy, poprzez prowadzone w terenie obserwacje, poznawać będą mogli elementy flory i fauny, ich wzajemne powiązania.
Ścieżki pozwalają dostrzec walory przyrodnicze i kulturowe regionu. Są też alternatywą dla ''kanapowo - telewizyjnego'' sposobu spędzania wolnego czasu. Wypoczynkiem aktywnyk na każdą kieszeń.
Długość ścieżki ok. 1, 8 m. Czas zwiedzania ok. 1 godziny.
1 - Tablica z mapą ścieżki
2 - Zielone płuca ziemi. Funkcje pozaprodukcyjne drzew i lasów. Lasy jako wielkie fabryki tlenu.
3 - Łąka ostoją spokoju. Zbiorowisko roślinne półnaturalne uzależnione od gospodarki rolno - pasterskiej człowieka.
4 - Co może dać ci pszczoła? Mieszkańcy ula i bartnictwo.
5 - Chrust. Zwierzęta znajdujące kryjówki w glebie, ściółce, pniach drzew i stosach chróstu.
6 - Sukcesja naturalna. Długotrwały proces wkraczania i przemian roślinności zachodzący w przyrodzie bez ingerencji człowieka.
7 - Pielęgnowanie lasu. Praca leśników - zachowanie lasu i jego korzystnego wpływu na środowisko czlwoieka.
8 - Odnowienie lasu. Sztuczne i naturalne przywracanie lasu w miejsce wyciętych fragmentów.
9 - Ochrona lasu przed zwierzyną. Sposoby ochrony drzewostanu przed niszczącą go zwierzyną.
10 - Gady i płazy. Płazy i gady spotykane w naszych lasach.
11 - Gospodarka łowiecka. Sposoby zapobiegania efektom niedoboru i nadmiaru zawierzyny.
12 - Tropy zwierząt. Zapoznanie się z tropami zwierząt zamieszkujących lasy.
13 - Mrowisko. Ochrona leśnych mrowisk.
14 - Bagienka śródleśne. Wpływ terenów stale lub okresowo podmokłych na florę i faunę leśną.