Geodezja i Gospodarka Gruntami
Do zadań Referatu Geodezji i Gospodarki Gruntami należy:
-
gospodarowanie gruntami komunalnymi oraz obrót nieruchomościami stanowiącymi mienie Gminy,
-
prowadzenie spraw związanych z umowami wieczystego użytkowania gruntów stanowiących własność Gminy,
-
prowadzenie spraw związanych z podziałami nieruchomości oraz rozgraniczeniami nieruchomości,
-
prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia,
-
regulacja stanów prawnych gruntów gminnych zajętych m.in. pod publiczne drogi gminne z zastosowaniem różnych trybów nabycia,
-
prowadzenie numeracji porządkowej nieruchomości i nazewnictwo ulic,
-
prowadzenie postępowań w sprawie naliczania opłat planistycznych,
-
prowadzenie postępowań w sprawie naliczenia opłat adiacenckich.
Wnioski do Referatu Geodezji i Gospodarki Gruntami dla wnioskodawcy znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Sierakowice.
Ewidencja Działalności GospodarczejWniosek o wpis do CEIDG można złożyć: 1. osobiście w wybranym przez przedsiębiorcę urzędzie gminy (podpisany w obecności pracownika urzędu przyjmującego wniosek) Przedsiębiorca może wypełnić wniosek on-line w CEIDG a następnie wydrukować i udać się do Urzędu Gminy w celu jego podpisania i złożenia. Tak wypełniony wniosek będzie dostępny w systemie CEIDG przez 7 dni. Urzędnik odnajduje wniosek w CEIDG po kodzie kreskowym. 2. wysłać listem poleconym (w tym przypadku własnoręczność podpisu wnioskodawcy musi być poświadczona przez notariusza) Za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej CEIDG w BIP Ministra Rozwoju oraz za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej. System teleinformatyczny CEIDG przesyła wnioskodawcy na wskazany adres poczty elektronicznej potwierdzenie złożenia wniosku. Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2016r. poz. 1829) wnioski o wpis do CEIDG są wolne od opłat. Dokonanie wpisu do CEIDG, zarówno w zakresie rozpoczęcia działalności, jak i jej zaprzestania, jest bezpłatne, a wszelkie oferty sugerujące potrzebę dokonania jakiejkolwiek opłaty w związku z wykorzystaniem wpisu do CEIDG są ofertami handlowymi, nie mającymi żadnego związku z rejestrem prowadzonym przez Ministra Rozwoju. Dokonanie zatem żądanej zapłaty jest całkowicie dobrowolne. Nieuiszczenie opłaty nie rodzi żadnych skutków prawnych w CEIDG oraz wobec Ministra Rozwoju. Podmioty te sugerują również konieczność dokonania polecenia przelewu na podane konto, w oparciu o informacje, że dany przedsiębiorca zaprzestał wykonywania działalności gospodarczej i złożył wniosek o wykreślenie z CEIDG. Również te opłaty są ofertą handlową prywatnych firm i nie mają żadnego związku z CEIDG. Wniosek o wpis do CEIDG składany w formie dokumentu elektronicznego powinien być: • opatrzony podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu, przy zachowaniu zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym • albo podpisany profilem zaufanym ePUAP http://epuap.gov.pl/wps/portal/E2_ProfilZaufany Sposób załatwienia sprawy Organ gminy przyjmuje wniosek o wpis do CEIDG, potwierdza tożsamość wnioskodawcy oraz wydaje przedsiębiorcy za pokwitowaniem potwierdzenie przyjęcia wniosku. Następnie przekształca wniosek na formę dokumentu elektronicznego, opatrując go podpisem elektronicznym upoważnionego pracownika Urzędu Gminy i przesyła do CEIDG nie później niż następnego dnia roboczego od dnia jego otrzymania. Jeżeli przesłany pocztą wniosek jest niepoprawny, organ gminy wzywa niezwłocznie do skorygowania lub uzupełnienia wniosku, wskazując uchybienia, w terminie 7 dni roboczych pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania. Opłaty Wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej nie podlega opłacie. Wymagane dokumenty: - CEIDG-1 Wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej wraz z załącznikami - dowód osobisty lub paszport (do wglądu) Ważne linki Wnioski dot. Działalności Gospodarczej dla wnioskodawcy znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Sierakowice. |
Rolnictwo
Do zadań Referatu Rolnictwa należy:
- Współpraca z rolnikami w szczególności w zakresie udzielania im doradztwa w pozyskiwaniu środków unijnych oraz informowania o możliwości korzystania z kursów i szkoleń
- Współpraca z Powiatowym lekarzem Weterynarii w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych, w tym w szczególności zwalczania wścieklizny, ASF oraz Grypy Ptaków,
- Współpraca ze służbami doradztwa rolniczego - PODR, jednostkami działającymi na rzecz rolnictwa - ARiMR, ARR, służbami w zakresie ochrony roślin - PIORiN,
- Upowszechnianie estetyzacji wsi,
- Współpraca z Kołami Gospodyń Wiejskich,
- Prowadzenie spraw w zakresie melioracji szczegółowych i urządzeń wodnych w rolnictwie,
- Współpraca z Urzędem Satystycznym w zakresie organizowanych spisów rolnych oraz ludności i mieszkań,
- Prowadzenie spraw w zakresie szacowania strat i szkód związanych z występowaniem klęsk żywiołowych,
- Bieżąca współpraca z Pomorską Izbą Rolniczą oraz prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem od strony organizacyjnej i technicznej wyborów do izb rolniczych,
- Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego dla rolników
- Współpraca ze Starostwem Powiatowym i Pomorską Izbą Rolniczą dotycząca działności kół łowieckich na terenie gminy,
- Nadzór nad plantacjami choinek oraz gospodarką w lasach prywatnych,
- Prowadzenie zadań związanych z gospodarką rybacką na terenie gminy oraz współpraca z LGR Kaszuby,
- Współpraca z Okręgową Stacją Chemiczno-Rolniczą w Gdańsku w zakresie wykonania oceny zasobności i odczynu gleb w składniki mineralne w Gminie Sierakowice,
- Przygotowanie Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt i prowadzenie spraw wynikajacych z jego realizacji.
Wnioski do Referatu Rolnictwa dla wnioskodawcy znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Sierakowice.
TransportLicencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką udzielana jest na określony pojazd i obszar gminy na czas określony nie krótszy niż 2 lata i nie dłuższy niż 50 lat. Opłaty: Wysokość opłaty zależy od okresu ważności licencji i wynosi: od 2 do 15 lat – 200 zł powyżej 15 do 30 lat – 250 zł powyżej 30 do 50 lat – 300 zł W przypadku zmiany licencji, z powodu zmiany danych w niej zawartych, pobiera się opłatę w wysokości 10 % opłaty, o której mowa powyżej, stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty jak za udzielenie licencji tj.: od 2 do 15 lat – 20 zł powyżej 15 do 30 lat – 25 zł powyżej 30 do 50 lat – 30 zł Zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać na piśmie lub w postaci dokumentu elektronicznego organowi, który udzielił licencji, wszelkie zmiany danych, o których mowa w art. 8 - nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania. Jeżeli powyższe zmiany obejmują dane zawarte w licencji, przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę jej treści. Opłatę za udzielenie/zmianę licencji uiszcza się w kasie Urzędu, przed złożeniem wniosku. Termin i sposób załatwienia sprawy:Na podstawie art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego sprawę załatwia się bez zbędnej zwłoki. Gdy sprawa wymaga przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego - nie później niż w ciągu miesiąca a sprawa szczególnie skomplikowana - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Wymagane wnioski i dokumenty:* odpis z rejestru przedsiębiorców: wpisu do ewidencji działalności gospodarczej lub wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego, * kopia zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej (NIP), * kopia zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji statystycznej ( REGON), * zaświadczenie z rejestru skazanych stwierdzające niekaralność, * kserokopia dowodu rejestracyjnego lub tytuł prawny do dysponowania pojazdem, * kopia zaświadczenia o badaniu technicznym pojazdu z wpisem, że pojazd spełnia wymogi do transportu TAXI, * zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie transportu drogowego taksówką, potwierdzonego zdanym egzaminem, lub wykażą się co najmniej 5-letnią praktyką w zakresie wykonywania tego transportu: przerwa w wykonywaniu transportu drogowego nie może być dłuższa niż kolejnych 6 miesięcy z przyczyn zależnych od nich. * świadectwo legalizacji urządzeń pomiarowych. Wnioski dot. transportu drogowego dla wnioskodawcy znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Sierakowice. |
Inwestycje i DrogiDo zadań Referatu Inwestycji i Dróg należy:
Wnioski do Referatu Inwestycji i Dróg dla wnioskodawcy znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Sierakowice. |