Łączna kwota dofinansowania może wynieść :
- do 600 zł za tonę zdjętego odpadu zawierającego azbest - jeżeli na zadanie składają się łącznie: demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu;
- do 300 zł za tonę odpadu zawierającego azbest - jeżeli na zadanie składa się wyłącznie transport i unieszkodliwienie odpadu.
Prosimy właścicieli budynków planujących zdemontować dach z płyt azbestowych o składanie wniosków do Urzędu Gminy Sierakowice, w terminie do 20 maja 2021r.
W celu uzyskania większej informacji zachęcamy Państwa do kontaktu telefonicznego pod nr tel.58 681-95-79.
We wniosku należy podać powierzchnię płyt azbestowych jaka planowana jest do wymiany.
Do refundacji poniesionych kosztów konieczne będą następujące dokumenty:
- faktury za wykonaną usługę,
- dokumentacja fotograficzna obrazująca aktualny stan przed rozpoczęciem prac,
Wykonawca wybrany przez właściciela budynku ma obowiązek przedłożyć właścicielowi budynku, oraz Urzędowi Gminy następujące dokumenty:
przed przystąpieniem do prac:
- kopię dokumentów potwierdzających uprawnienie Wykonawcy do wykonywania działalności związanej z usuwaniem wyrobów niebezpiecznych zawierających azbest,
- dokument potwierdzający zgłoszenie przystąpienia do prac polegających na zabezpieczaniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu – zgodnie z §6 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. nr 71, poz. 649 ze zm.) – np. potwierdzenie nadania,
po wykonaniu prac:
- Protokół odbioru prac z usuwania wyrobów zawierających azbest,
- oryginały Kart przekazania odpadów na składowisko docelowe.
Kosztami kwalifikowanymi zadania są wyłącznie udokumentowane koszty: demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiana odpadów zawierających azbest, poniesione w 2021 i/albo w 2022 roku, pod warunkiem że zadanie nie zostało zakończone przed dniem 29 marca 2021 r.
Uwaga!!! Zakupu materiałów do wykonania nowego pokrycia dachowego nie podlega dofinansowaniu.
Ważne terminy:
- do 20 maja 2021 r.- termin składania przez mieszkańców w Urzędzie Gminy Sierakowice wniosków o dofinansowanie na likwidację azbestu;
- do 26 maja 2021 r. termin złożenia wniosku przez Gminę Sierakowice do WFOŚiGW w Gdańsku;
- do 23 lipca 2021r. rozstrzygnięcie konkursu przez WFOŚiGW w Gdańsku;
- do 31 lipca 2021r. WFOŚiGW w Gdańsku opublikuje wynik na swojej stronie internetowej;
W celu uzyskania informacji jak załatwić sprawę rekomendowany jest kontakt telefoniczny lub za pośrednictwem e-mail sierakowice@sierakowice.pl.
Sprawy są załatwiane na podstawie wniosku złożonego pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem platformy ePUAP z wykorzystaniem profilu zaufanego.
Adres skrzynki ePUAP: /0hw96d3pqx/skrytka
Potwierdzenie profilu zaufanego możliwe jest za pośrednictwem bankowości elektronicznej, bez konieczności wizyty w urzędzie. Załatw sprawy urzędowe przez internet na ePUAP więcej.