Zakończyły się prace modernizacyjne i budowlane na dworcu PKP i w jego najbliższym otoczeniu. W środę, 6 listopada, rezultaty oglądali przedstawiciele władz gminy wraz z senatorem Stanisławem Lamczykiem. Na oficjalne otwarcie budynku trzeba jeszcze poczekać, zaplanowano je bowiem na początek przyszłego roku.
Realizowany przez Gminę Sierakowice projekt „Budowa węzła integracyjnego Sierakowice wraz z trasami dojazdowymi” polega na remoncie budynku dworca kolejowego wraz z budową ok. 11 km ścieżek rowerowych stanowiących drogi dojazdowe do węzła integracyjnego. W ramach inwestycji wybudowano także budynek do obsługi systemu roweru metropolitalnego, przystanek autobusowy z wiatą i parking dla prawie 80 samochodów osobowych.
W najbliższym czasie rozpocznie się budowa drugiej zatoczki autobusowej przy ulicy Piwnej, naprzeciw budynku dworca. Powstanie nowych przystanków autobusowych w tym rejonie Sierakowic nie oznacza likwidacji przystanków w centrum wsi. Te na ulicy Piwnej będą dodatkowymi punktami zatrzymywania się autobusów. Przewoźnicy już zostali poinformowani o nowych przystankach i od stycznia uwzględnią je w swoich rozkładach.
Budynek dworca nie mógł zostać rozbudowany, gdyż nie wyraził na to zgody konserwator zabytków. Z zewnątrz obiekt został odnowiony, natomiast wewnątrz całkowicie przebudowany z zachowaniem oryginalnych elementów, m.in., drewnianych belek konstrukcji dachu na poddaszu czy ceglanych nadproży. Obiekt wyposażono w windę. Jest to też pierwszy w gminie budynek użyteczności publicznej ogrzewany gazem ziemnym z nowo wybudowanej sieci. Dworzec jest objęty monitoringiem, a wkrótce także dozorem firmy ochroniarskiej.
Na parterze zostanie zlokalizowany punkt obsługi pasażerów oraz poczekalnia. Piętro i poddasze zostaną przeznaczone na usługi społeczne – m.in. punkt bezpłatnych porad prawnych, informację turystyczną, a w przyszłości także mediatekę.
W sąsiedztwie dworca zaplanowano także budowę punktu małej gastronomii oraz hostelu w wagonach kolejowych.
Projekt „Budowa węzła integracyjnego Sierakowice wraz z trasami dojazdowymi” jest współfinansowany ze środków funduszy Unii Europejskie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 8.701.403,96 zł; kwota dofinansowania stanowi ponad 80 procent.