Dofinansowanie na usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów azbestowych w Gminie Sierakowice – edycja 2019. Dotacja może wynieść nawet do 100% kosztów demontażu i utylizacji azbestu.
Gmina Sierakowice planuje ubiegać się o środki na demontaż, zbieranie, transport oraz unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest w 2019 r. z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku.
Aktualnie kwota dofinansowania zadania z WFOŚiGW w Gdańsku może wynieść do 100 % kosztów kwalifikowanych, które należy obliczyć w oparciu o kryterium w postaci współczynnika efektywności kosztowej wynoszącego:
a) nie więcej niż 600 zł/Mg odpadu zawierającego azbest - jeżeli na zadanie składają się łącznie: demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu;
b) nie więcej niż 300 zł/Mg odpadu zawierającego azbest - jeżeli na zadanie składa się wyłącznie transport i unieszkodliwienie odpadu.
Prosimy właścicieli budynków planujących zdemontować dach z płyt azbestowych o zgłaszanie się do Referatu Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Sierakowice, pok. 302
w terminie do 19 lipca 2019 r., w celu złożenia wniosku.
We wniosku należy podać powierzchnię płyt azbestowych jaka planowana jest do wymiany.
Do refundacji poniesionych kosztów konieczne będą następujące dokumenty:
- faktury za wykonaną usługę,
- dokumentacja fotograficzna obrazująca aktualny stan przed rozpoczęciem prac,
- kopia dokumentów potwierdzających uprawnienie Wykonawcy do wykonywania działalności związanej z usuwaniem wyrobów niebezpiecznych zawierających azbest (dotyczy transportu i unieszkodliwiania odpadów) ,
- oryginały Kart przekazania odpadów na składowisko docelowe z pieczątką składowiska (do wglądu).