Pragniemy przypomnieć, że Fundacja Togatus Pro Bono, w ramach realizacji rządowego programu, udziela nieodpłatnej pomocy prawnej w Powiecie Kartuskim. Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej w Sierakowicach 83-340, znajduje się przy Dworcu kolejowym (ul. Piwna 23). Punkt umiejscowiony jest na pierwszym piętrze (dla osób mających trudności w poruszaniu się dostępna jest winda)
Harmonogram
Punkt jest otwarty w godzinach:
Poniedziałek 08.00-12.00
Wtorek 13.00-17.00
Środa 08.00-12.00
Czwartek 13.00-17.00
Piątek 08.00-12.00
Sposób rejestracji na wizytę w punkcie
Na wizytę można zarejestrować się jedynie:
1) pod numerem telefonu 536 006 810 w dniach:
Pon, środa, czw. 7.30-15.30
Wtorek 7.30-16.00
Piątek 7.30-15.00 lub
2) poprzez internetowy system rejestracji.
Komu przysługuje?
Porada przysługuje osobie, która nie jest wstanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Z porady mogą skorzystać również przedsiębiorcy tj. osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, które w ciągu ostatniego roku nie zatrudniały innych osób.
Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:
➢ poinformowanie o obowiązującym stanie prawnym, o przysługujących uprawnieniach lub o spoczywających obowiązkach, również w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowo-administracyjnym
➢ wskazanie sposobu rozwiązania problemu prawnego
➢ sporządzenie projektu pisma w zakresie niezbędnym do udzielenia pomocy, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowo-administracyjnym
➢ sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowo-administracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową
➢ nieodpłatną mediację
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje:
➢ działania dostosowane do indywidualnej sytuacji osoby uprawnionej, zmierzające do podniesienia świadomości tej osoby o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparcia w samodzielnym rozwiązywaniu problemu, w tym, w razie potrzeby, sporządzenie wspólnie z osobą uprawnioną planu działania i pomoc w jego realizacji (w szczególności porady dla osób zadłużonych i porady z zakresu spraw mieszkaniowych oraz zabezpieczenia społecznego)
➢ nieodpłatną mediację