Szanowni Państwo,
z przyjemnością informujemy, że w związku z uzyskanym przez Gminę dofinansowaniem ze środków PROGRAMU ROZWOJU GMINNEJ I POWIATOWEJ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ NA LATA 2016-2019 oraz wyłonieniem wykonawcy robót budowlanych, rozpoczęła się budowa trzech dróg gminnych tj. ulicy Jeziornej, ul. Peplińskiego oraz ul. Wita Stwosza.
Już w grudniu 2016 roku projekt o nazwie „Budowa dróg gminnych nr 152084G, 152110G oraz 152130G w miejscowości Sierakowice” znalazł się na liście zakwalifikowanych wniosków o dofinansowanie Wojewody Pomorskiego. Jednak dopiero 10 marca br. Gmina uzyskała potwierdzenie decyzją Ministra Finansów o przyznanej dotacji. W konkursie złożonych zostało łączenie 61 wniosków w kategorii drogi gminne. Jedynie 13 z nich znalazło się na liście projektów zakwalifikowanych do otrzymania dofinansowania. Jesteśmy niezwykle zadowoleni, że nasz wniosek został najwyżej oceniony spośród wszystkich złożonych wniosków w województwie pomorskim. Gmina na przedmiotowe zadanie uzyskała 50 % dofinansowanie w wysokości 1 738 316,00 złotych. Koszt całkowity inwestycji to 3 476 632,54 złotych. Podpisanie umowy o przyznanie pomocy między Wojewodą Pomorskim a Gminą Sierakowice odbyło się 20 marca br. w sali im. Lecha Kaczyńskiego Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku.
Po przeprowadzeniu procedury przetargowej do realizacji inwestycji wybrano najkorzystniejszą ofertę złożoną przez konsorcjum firm: Kruszywo Sp. z o.o. oraz Bituminium Sp. z o.o. obie z Linii. W dniu 15.05.2017 z wybranym wykonawcą została podsiana umowa, na podstawie której firma musi wykonać inwestycje w terminie do 31.08.2017 r. za kwotę ryczałtową w wysokości 2 985 973,83 zł. W związku z rozpoczęciem prac prosimy o wyrozumiałość za spowodowane realizacją robót utrudnienia w ruchu.
Przypominamy, że tytułowe zamierzenie inwestycyjne obejmuje budowę 3 dróg gminnych 152084G – ul. Jeziorna, 152110G – ul . Peplińskiego oraz 152130G – ul. Wita Stwosza wraz z budową kanalizacji deszczowej oraz z przebudową kolidującej towarzyszącej infrastruktury technicznej, o łącznej długości 1 445 m. Wszystkie odcinki dróg zostaną wykonane z nawierzchnią z betonu asfaltowego.
W ramach inwestycji przewiduje się budowę odcinka drogi gminnej nr 152084G (ul. Jeziornej) od skrzyżowania ul. Jeziornej z ul. J. Słowackiego o długości ok. 900 m. Przewiduje się również budowę ścieżki rowerowej dwukierunkowej odseparowanej od jezdni pasem zieleni, chodnika odseparowanego od jezdni pasem zieleni wraz z budową kanalizacji deszczowej z wpustami ulicznymi zlokalizowanymi poza jezdnią, przebudową sieci elektroenergetycznej, budową dwóch specjalnych urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz przystankiem komunikacyjnym wyposażonym w peron. Obecnie na początkowym odcinku ul Jeziornej ulica posiada nawierzchnię bitumiczną o szerokości ok. 6 metrów na dalszym odcinku występuje nawierzchnia z płyt betonowych lub gruntowa o szerokości od 2,5 do 3,5 m
Kolejnym elementem niniejszego zamierzenia inwestycyjnego jest budowa drogi gminnej nr 152110G (ul. Ks. A. Peplińskiego) w miejscowości Sierakowice. Istniejąca droga gminna nr 152110G rozpoczyna się włączeniem w drogę powiatową nr 1910G (droga powiatowa), a jej długość wynosi ok. 293 m. Obecnie droga posiada nawierzchnię gruntową o szerokości od 3,0 do 4,5 m (za wyjątkiem fragmentu drogi na końcu odcinka, który ma nawierzchnię z betonowych płyt drogowych, przeznaczonych do rozbiórki). W ramach projektu przewiduje się budowę kanalizacji deszczowej, przebudowę sieci teletechnicznej i elektroenergetycznej oraz budowę chodnika odseparowanego od jezdni pasem zieleni.
Ostatnim odcinkiem wchodzącym w zakres inwestycji jest budowa drogi gminnej 152130G (ul. Wita Stwosza) również w miejscowości Sierakowice. Na istniejącą drogę gminną nr 152130G składają się trzy odcinki, wszystkie o nawierzchni gruntowej, brak jest chodników i innej infrastruktury bezpieczeństwa o łącznej długości ok. 252 m (odcinek 1 – 178,62 m, nr 2 – 34,39 m oraz nr 3 – 38,53 m). Odcinek pierwszy rozpoczyna się włączeniem w drogę powiatową nr 1910G i biegnie na zachód. Szerokość nawierzchni wynosi od 3,0 do 6,0m. Odcinek drugi rozpoczyna się włączeniem w odcinek nr 1 i prowadzi w kierunku południowym. Szerokość wynosi od 2,9 do 3,6m. Odcinek trzeci rozpoczyna się włączeniem w odcinek nr 1 i prowadzi w kierunku północnym. Posiada on nawierzchnię gruntową o szerokości od 2,3 do 3,0m. W ramach projektu przewiduje się budowę kanalizacji deszczowej, budowę sieci wodociągowej (167 m) z przyłączami (27 m) w zakresie likwidacji kolizji z projektowanym układem drogowym oraz przebudowę istniejącej sieci elektroenergetycznej.