Gmina Sierakowice pragnie poinformować, że rozpoczęły się roboty budowlane prowadzone w związku z realizacją projektu pn. „Budowa węzła integracyjnego Sierakowice wraz z trasami dojazdowymi”. Na obecnym etapie realizacji ww projektu wykonane zostanie część dojazdowych ścieżek rowerowych (7 km ciągów pieszo-jezdnych z 11 przewidzianych w projekcie kilometrów). Wyłoniony na drodze postępowania o udzielenia zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego wykonawca przedmiotowego zadania inwestycyjnego, firma PDM DROMOS Sp. z o.o. z Kartuz, ma mocy umowy zawartej w dniu 27.04.2018 r. zobligowana została do wykonania w terminie do 31.10.2018 r. wspomnianych wyżej tras dojazdowych do węzła integracyjnego (węzła komunikacyjnego przy ul. Dworcowej) wraz z infrastrukturą towarzyszącą na następujących odcinkach:
1) Sierakowice: wzdłuż ul. Piwnej (od skrzyżowania z ul. Dworcową do skrzyżowania ulic Łosińskiego i Brzozową) – o długości ok. 540 m:
Podstawowe parametry techniczne inwestycji:
a) Ciąg pieszo-jezdny:
- szerokość 2,5 m;
- powierzchnia: ok. 808 m², (w tym: ok. 315 m² odtworzona z rozbiórki istniejącego chodnika);
- nawierzchnia z kostki betonowej wibroprasowanej niefazowanej koloru czerwonego i szarego.
b) Szlak rowerowy:
- szerokość 2 m;
- powierzchnia: ok. 375 m²,
- nawierzchnia z kostki betonowej wibroprasowanej niefazowanej koloru czerwonego,
c) Kostka szlachetna:
- szerokość zmienna,
- powierzchnia: ok. 40 m²,
- nawierzchnia z kostki betonowej typu „starobruk” koloru czarnego.
d) Mała architektura:
- kierunkowskaz (1 szt.);
- stojak na rowery (1 szt.);
- tablica informacyjna (1 szt.);
- betonowy kosz na śmieci z pokrywą (1szt.).
e) Infrastruktura techniczna:
- odwodnienie układu drogowego za pośrednictwem istniejących wpustów deszczowych do istniejącej kanalizacji deszczowej;
- ułożenie rury osłonowej na istniejącej sieci teletechnicznej wraz z regulacją studzienek.
2) Sierakowice: wzdłuż ulic J. Wybickiego – H. Derdowskiego - Legionów – o długości ok. 584 m:
Podstawowe parametry techniczne inwestycji:
a) Ciąg pieszo – rowerowy (dot. ul. J. Wybickiego):
- szerokość 2,5 m;
- powierzchnia: ok. 400 m²;
- nawierzchnia z kostki betonowej wibroprasowanej niefazowanej koloru czerwonego
b) Zjazdy (dot. ul. J. Wybickiego):
- szerokość - 4,0m;
- powierzchnia: ok. 119 m²;
- wyokrąglenie krawędzi jezdni i zjazdu skosem 1:1 na długości 1m;
- nawierzchnia z kostki betonowej wibroprasowanej niefazowanej koloru szarego oraz z kostki betonowej wibroprasowanej koloru czerwonego.
c) Wyniesione skrzyżowanie:
- nawierzchnia z kostki betonowej typu TT koloru żółtego,
- powierzchnia: ok. 380 m².
d) Chodnik do odtworzenia (dot. ul. Wybickiego):
- szerokość: od 1,7m do 3,0m – szerokość dostosowana do istniejących ogrodzeń posesji prywatnych oraz przebiegu chodnika w stanie istniejącym;
- nawierzchnia z kostki betonowej wibroprasowanej koloru szarego.
e) Infrastruktura techniczna (dot. ul. Wybickiego)::
- przebudowa istniejącej sieci kanalizacyjnej,
- regulacja wysokościowa studni kanalizacyjnych, wodociągowych oraz teletechnicznych.
f) Ścieżka rowerowa (dot. ul. H. Derdowskiego – ul. Legionów):
- szerokość 2,5 m;
- powierzchnia: ok. 771 m²;
- nawierzchnia z kostki betonowej niefazowanej koloru czerwonego.
g) Zjazdy (dot. ul. H. Derdowskiego – ul. Legionów):
- szerokość – od 3 m do 8 m;
- powierzchnia: ok. 252 m²;
- wyokrąglenie krawędzi jezdni i zjazdu skosem 1:1 na długości 1m;
- nawierzchnia z kostki betonowej koloru szarego.
h) Wyniesione skrzyżowanie (dot. ul. H. Derdowskiego – ul. Legionów):
- nawierzchnia z kostki betonowej wibroprasowanej typu TT koloru żółtego;
- powierzchnia: ok. 10 m²;
- przed przejściem dla pieszych nawierzchnia z płytek betonowych z guzikami o pow. 6 m².
i) Chodnik (dot. ul. . H. Derdowskiego – ul. Legionów):
- szerokość: 2,0m;
- powierzchnia: ok. 29 m²;
- nawierzchnia z kostki betonowej koloru szarego.
j) Przebudowa drogi (dot. ul. H. Derdowskiego – ul. Legionów):
- prędkość projektowa Vp=30km/h;
- przekrój uliczny 1/2 – jezdnia o szerokości 2 x 2,25m;
- nawierzchnia bitumiczna ograniczona krawężnikiem betonowym.
k) Infrastruktura techniczna (dot. ul. H. Derdowskiego – ul. Legionów):
- częściowa przebudowa istniejącej sieci kanalizacji deszczowej,
- regulacja wysokościowa studni kanalizacyjnych oraz wodociągowych.
3) Sierakowice: wzdłuż ul. Wojska Polskiego – o długości ok. 708 m:
a) Ciąg pieszo – rowerowy:
- szerokość 2,5 m;
- powierzchnia: ok. 1550 m²;
- nawierzchnia z kostki betonowej wibroprasowanej niefazowanej koloru czerwonego.
b) Zjazdy:
- szerokość - 4,0m;
- powierzchnia: ok. 245 m²;
- wyokrąglenie krawędzi jezdni i zjazdu skosem 1:1 na długości 1m;
- nawierzchnia z kostki betonowej wibroprasowanej niefazowanej koloru szarego.
c) Infrastruktura techniczna:
- częściowa przebudowa istniejącej sieci kanalizacji deszczowej,
- regulacja wysokościowa studni kanalizacyjnych oraz wodociągowych.
4) Sierakowice (ul. Wojska Polskiego) – Ciechomie – Kamienica Królewska – o długości ok. 3720,00 m:
a) Budowa dróg gminnych:
- klasa drogi: D (dojazdowe),
- prędkość projektowa Vp=30 km/h,
- przekrój uliczny jednopasowy dwukierunkowy o szerokości 3,5 m lub uliczny dwupasowy dwukierunkowy o szerokości 2x2,75 m,
- nawierzchnia z mastyksu grysowego SMA11.
b) Ścieżka rowerowa:
- szerokość 2 m;
- nawierzchnia z kostki betonowej niefazowanej koloru czerwonego (ok. 170 m) oraz nawierzchni bitumicznej;
c) Zjazdy:
- szerokość – od 4 m do 5,5 m;
- nawierzchnia z kostki betonowej wibroprasowanej koloru grafitowego.
d) Budowa kanalizacji deszczowej.
e) Przebudowa i budowa sieci teletechnicznej:
- Budowa zasobników ZKS-D1 – 1 szt.,
- Budowa rurociągu – ok. 1095 m,
- Odsunięcie rurociągu– ok. 1052 m,
- Budowa kabla światłowodowego – ok. 1783 m.
f) Mała architektura:
- kierunkowskaz (3 szt.);
- stojak na rowery (4 szt.);
- tablica informacyjna (4 szt.);
- stół zintegrowany z ławkami (6 szt.);
- betonowy kosz na śmieci z pokrywą (4szt.).
5) Sierakowice: wzdłuż ul. Łosińskiego (od skrzyżowania z ul. Piwną do Ronda na ul. Lęborskiej) - o długości ok. 752 m:
a) Ścieżka rowerowa:
- szerokość od 2 do 3 m;
- nawierzchnia z kostki betonowej niefazowanej koloru czerwonego;
- powierzchnia płytek betonowych z guzikami koloru żółtego – 12 m²
b) Zjazdy:
- szerokość – od 4,0 do 14,3 m;
- powierzchnia: ok. 245 m²;
- wyokrąglenie krawędzi jezdni i zjazdu skosem 1:1 na długości 1m;
- nawierzchnia z kostki betonowej koloru szarego.
c) Miejsca postojowe równoległe:
- szerokość – 2,5 m;
- długość – 6 m;
- powierzchnia: ok. 238 m²;
- nawierzchnia z kostki betonowej koloru szarego (oddzielenie poszczególnych miejsc postojowych kostka koloru czarnego – szer. 10cm);
- pochylenie poprzeczne 2% w kierunku jezdni.
d) Infrastruktura techniczna:
- częściowa przebudowa istniejącej sieci kanalizacji deszczowej.
6) Sierakowice: wzdłuż ul. ks. B. Sychty – ul. A. Mickiewicza – ul. I. Krasickiego – ul. Słupska – o długości ok. 780 m:
a) Ścieżka rowerowa:
- szerokość 2,5 m;
- nawierzchnia z kostki betonowej wibroprasowanej niefazowanej koloru czerwonego.
b) Zjazdy:
- szerokość - 3,0m do 6,0;
- wyokrąglenie krawędzi jezdni i zjazdu skosem 1:1 na długości 1m;
- nawierzchnia z kostki betonowej koloru grafitowego lub szarego.
c) Wyniesione skrzyżowanie:
- nawierzchnia z kostki betonowej wibroprasowanej typu TT koloru żółtego.
d) Infrastruktura techniczna:
- częściowa przebudowa istniejącej sieci kanalizacji deszczowej,
- częściowa przebudowa istniejącej sieci teletechnicznej,
- przejście dla płazów oraz ogrodzenie ochronno-naprowadzajace.
Obecnie trwają prace rozbiórkowe i przygotowawcze na ulicach: ks. B. Łosińskiego, Piwnej oraz Wojska Polskiego.
Przypominamy, że Gmina Sierakowice realizuje projekt „Budowa węzła integracyjnego Sierakowice wraz z trasami dojazdowymi” dzięki wsparciu ze środków funduszy unijnych, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 9 „Mobilność”, Działania 9.1. „Transport Miejski”, Poddziałania 9.1.1. „Transport miejski – mechanizm ZIT”.
Głównym celem niniejszego projektu jest poprawa atrakcyjności transportu zbiorowego a w konsekwencji zwiększenie liczby osób korzystających z pasażerskiego transportu kolejowego. W ramach inwestycji planowana jest: przebudowa i remont istniejącego budynku dworca kolejowego, budowa obiektu do obsługi systemu roweru metropolitalnego, przystanek autobusowy z miejscem dla 2 autobusów oraz wiatą przystankową, budowa parkingu P+R dla samochodów osobowych, objęcie całości terenu węzła system monitoringu zintegrowanego z gminnym systemem monitoringu, przebudowa kolidującej infrastruktury teletechnicznej, zieleń niska, średnia i wysoka wraz z małą architekturą oraz budowa ok. 11 km ścieżek rowerowych stanowiących drogi dojazdowe do węzła integracyjnego.
Całkowita wartość projektu (zgodnie z umową o dofinansowanie): 8 701 403,96 zł
Kwota dofinansowania UE: 4 969 959,00 zł
Poziom dofinansowania: 85 %
Okres realizacji projektu: 2018-2019
Umowa o dofinansowanie Projektu nr RPPM.09.01.01-22-0013/17-00 zawarta dnia 20 września 2017 r.
Gmina Sierakowice informuje, że w związku z prowadzonymi pracami budowlanymi mieszkańcy oraz pozostali uczestnicy ruchu pieszego i kołowego, w obrębie Gminy, mogą napotkać się z krótkotrwałymi utrudnieniami komunikacyjnymi. Za wszystkie niedogodności uprzejmie przepraszamy.