Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko pracy -
Asystenta Rodziny
w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Sierakowicach
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sierakowicach ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy – asystenta rodziny
I. Niezbędne wymagania:
- Obywatelstwo polskie.
- Posiadanie wykształcenia [zgodnie z art. 12 pkt. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej (Dz. U. z 2024 poz. 177) ]:
1) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
2) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
3) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną a także udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną; (Zakres programowy szkolenia o którym mowa powyżej określa rozporządzenie Ministra Pracy
i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. Nr 272, poz. 1608)
- Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
- Wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
- Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym
z dostępem ograniczonym, - Posiada nieposzlakowaną opinię.
- Posiada pełna zdolność do czynności prawnych oraz prawo do korzystania w pełni z praw publicznych.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku pracy
II. Wymagania dodatkowe:
- znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości
i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych; - mile widziane doświadczenie w pracy zawodowej na podobnym stanowisku;
- umiejętność obsługi komputera;
- łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych;
- umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym, odporność na stres;
- wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny;
- znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami;
- samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, kreatywność;
- umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną;
- wysoka kultura osobista;
- umiejętność pracy w zespole.
III. Do zakresu zadań asystenta rodziny należeć będzie w szczególności:
- opracowanie i realizację planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny
i w konsultacji z pracownikiem socjalnym; - opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
- wspieranie aktywności społecznej rodzin;
- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
- udzielanie wsparcia dziecku przez towarzyszenie mu podczas posiedzenia albo rozprawy z jego udziałem, o których mowa w art. 76a § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks postępowania karnego.
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
- prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
- realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet
w ciąży i rodzin „Za życiem”; - prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku,
- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
- sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
- współpracę z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się
w działaniach na rzecz dziecka i rodziny; - współpracę z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
IV. Od osób ubiegających się o zatrudnienie na wolne stanowisko asystenta rodziny wymagane są następujące dokumenty i oświadczenia:
- życiorys (CV),
- list motywacyjny,
- kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- kserokopie świadectw pracy,
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
- inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
- oświadczenie o niekaralności za przestępstwa umyślne lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz posiadaniu pełni praw publicznych,
- oświadczenie o tym, że osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona, pozbawienia władzy rodzicielskiej,
- oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,
- oświadczenie osoby, że nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym,
- oświadczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do zatrudnienia
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym lub innych załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz. U. UE L 119, s. 1) – dalej RODO,
Wszystkie dokumenty i oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane, zaś kserokopie składanych dokumentów powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność
z oryginałem.
V. Określenie warunków pracy na stanowisku pracy:
- praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona,
- asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę,
- zatrudnienie realizowane będzie w systemie zadaniowego czasu pracy – umowa o pracę na czas określony w wymiarze 1/2 etatu,
- asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę lub w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Sierakowicach, - liczba rodzin, z którymi jeden asystent rodziny może w tym samym czasie prowadzić pracę, jest uzależniona od stopnia trudności wykonywanych zadań, jednak nie może przekroczyć 7.
VI. Miejsce i termin złożenia dokumentów:
Osoby zainteresowane prosimy o dostarczenie kompletu dokumentów do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sierakowicach osobiście (w zamkniętej kopercie) lub za pośrednictwem poczty na adres 83-340 Sierakowice, ul. Lęborska 34 z dopiskiem na kopercie: „Nabór na wolne stanowisko pracy - asystenta rodziny” w terminie do 12.07.2024r.
Ogłaszający zastrzega sobie prawo odwołania naboru na wskazane stanowisko bez podania przyczyn.
Inne informacje:
- Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie i sposobie naboru.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (058) 681 92 44,
(58) 684 60 31.
Kierownik
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sierakowicach
Ryszard Klajn
VII. Klauzula obowiązku informacyjnego RODO
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH W ZWIĄZKU Z NABOREM NA WOLNE STANOWISKO |
Wykonując dyspozycje art. 13 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) (Dz. Urz. UE 2016: L.119/1), dalej zwane RODO, informuję, iż:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Sierakowicach, ul. Lęborska 3, 83-340 Sierakowice, tel. 58 681 93 92. - W każdej sprawie związanej z przetwarzanymi danymi możne się Pani/Pan kontaktować również z wyznaczonym przez jednostkę Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: iod@gops.sierakowice.pl lub listownie: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Sierakowicach, ul. Lęborska 3, 83-340 Sierakowice. - Przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych w toku obecnego naboru odbywa się
w oparciu o przepisy Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy, przepisy właściwych aktów wykonawczych i przepisy Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych w zakresie wskazanym w tych przepisach (art. 6 ust. 1 lit. c) i art. 9 ust. 1 lit. b) RODO). Podanie danych w szerszym zakresie niż określonym ww. przepisami ma charakter dobrowolny a ich podanie skutkuje uprawnieniem do ich przetwarzania na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) i art. 9 ust. 1 lit. a) RODO). - Pana/Pani dane osobowe zgromadzone w procesie naboru przechowywane będą przez cały okres rekrutacji. Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy nie zostaną zatrudnieni na stanowisku, zostaną zniszczone po upływie 3 miesięcy od dnia zatrudnienia wybranego kandydata, a w przypadku zatrudnienia zostaną dołączone do akt osobowych. W przypadku braku rozstrzygnięcia konkursu dokumenty aplikacyjne wszystkich kandydatów zostaną zniszczone po zakończeniu procedury naboru. Dane osobowe w zakresie imienia i nazwiska oraz miejsca zamieszkania zostaną wpisane do Protokołu naboru i przechowywane w dokumentacji przez okres nie krótszy niż
5 lat, zgodnie z instrukcją archiwizacyjną na podstawie Ustawy z dnia 14 lipca 1983 r.
o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.- Wyniki konkursu podawane są do publicznej wiadomości. W przypadku wygrania postępowania rekrutacyjnego, Pana/Pani dane osobowe (imię i nazwisko, miejscowość) zostaną upublicznione na stronie BIP i tablicy ogłoszeń, zgodnie z Ustawą z dnia
21 listopada 2008 r. o pracownikach. - Pana/Pani dane mogą być udostępniane podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom, którym Administrator powierzył dane w celu prawidłowego wykonania swoich obowiązków w celu i zakresie niezbędnym do tych czynności.
- Pana/Pani dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Zgodnie z RODO przysługuje Panu/Pani:
- Wyniki konkursu podawane są do publicznej wiadomości. W przypadku wygrania postępowania rekrutacyjnego, Pana/Pani dane osobowe (imię i nazwisko, miejscowość) zostaną upublicznione na stronie BIP i tablicy ogłoszeń, zgodnie z Ustawą z dnia
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO);
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych (art. 16 RODO);
- prawo do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub
w ramach sprawowania władzy publicznej (art. 17 RODO); - prawo do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO);
- prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO);
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych na podstawie przesłanki określonej w art. 6 ust. 1 lit. e-f RODO (art. 21 RODO);
- prawo do wniesienia skargi do Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa);
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, w sytuacji gdy dane, które przetwarzamy pozyskaliśmy na podstawie Pani/Pana zgody. Cofnięcie zgody nie może jednak wpływać na zgodność z prawem ich przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
- Podanie danych związanych z zatrudnieniem jest obowiązkowe a ich zakres wynika
z przepisów prawa, w szczególności z Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy. Brak ich podania skutkuje brakiem możliwości nawiązania stosunku pracy, w pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne. - Gromadzone dane nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.