Środki w całości trafią do mieszakańsów Gminy Sierakowice, którzy zechcą pozbyć się azbestu ze swoich domostw. Dotacja maksymalnie może wynieść:
- do 600 zł za tonę zdjętego odpadu zawierającego azbest - jeżeli na zadanie składają się łącznie: demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu;
- do 300 zł za tonę odpadu zawierającego azbest - jeżeli na zadanie składa się wyłącznie transport i unieszkodliwienie odpadu.
Kosztami kwalifikowanymi zadania są wyłącznie udokumentowane koszty: demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiana odpadów zawierających azbest, poniesione w 2021 i w 2022 roku, pod warunkiem że zadanie nie zostało zakończone przed dniem 29 marca 2021 r.
Uwaga!!! Zakupu materiałów do wykonania nowego pokrycia dachowego nie podlega dofinansowaniu.
Do refundacji poniesionych kosztów konieczne będą następujące dokumenty:
- faktury za wykonaną usługę,
- dokumentacja fotograficzna obrazująca aktualny stan przed rozpoczęciem prac,
Wykonawca wybrany przez właściciela budynku ma obowiązek przedłożyć właścicielowi budynku, oraz Urzędowi Gminy następujące dokumenty:
przed przystąpieniem do prac:
- kopię dokumentów potwierdzających uprawnienie Wykonawcy do wykonywania działalności związanej z usuwaniem wyrobów niebezpiecznych zawierających azbest,
- dokument potwierdzający zgłoszenie przystąpienia do prac polegających na zabezpieczaniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu – zgodnie z §6 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. nr 71, poz. 649 ze zm.) – np. potwierdzenie nadania,
po wykonaniu prac:
- Protokół odbioru prac z usuwania wyrobów zawierających azbest,
- oryginały Kart przekazania odpadów na składowisko docelowe.
W celu uzyskania większej informacji zachęcamy Państwa do kontaktu telefonicznego pod nr tel.58 681-95-79.
W celu uzyskania informacji jak załatwić sprawę rekomendowany jest kontakt telefoniczny lub za pośrednictwem e-mail sierakowice@sierakowice.pl.
Sprawy są załatwiane na podstawie wniosku złożonego pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem platformy ePUAP z wykorzystaniem profilu zaufanego.
Adres skrzynki ePUAP: /0hw96d3pqx/skrytka
Potwierdzenie profilu zaufanego możliwe jest za pośrednictwem bankowości elektronicznej, bez konieczności wizyty w urzędzie. Załatw sprawy urzędowe przez internet na ePUAP więcej.